lördag 14 april 2018

Vår

När klockan slår 7 ligger jag redan vaken i sängen.
Mellan väggen och rullgardinen skiner solen in.
Hela rummet glittrar försiktigt i guld och jag vet att det blir en bra dag idag.


När mår du på det bästa sätt? frågar min syster mig när vi pratar en dag.
När mår du som bäst?
Jag funderar länge och kommer på till slut, att så mycket av den jag är står som förfogande till dem jag älskar.
Så pass att jag ibland, ganska ofta glömmer bort mig själv.

Jag vet inte svarar jag, men det finns platser och människor som gör karusellen inuti vackrare och får den att snurra lite saktare svarar jag.
Det finns de som får mig att vilja bara vara.
Det finns platser som lugnar mig och människor som får mig att sova gott.

Då är det där du ska vara svarar hon.
Med dem som får dig att känna så.


Och ja jag vet det ju egentligen.
Vad kroppen saknar och själen vill.
Men allt är inte så lätt ändå.
Mycket är faktiskt ganska svårt.
Men vackert.
Och vackert kan vara galet, kan vara magiskt och ibland frustrerande.
Men vackert är vackert och där vill jag vara.


Hela helgen är planerad efter en dotter som snart känns sm en kvinnlig vän.
Vi ska ordna med körkortstillstånd och vi ska njuta av solen.
För våren är här nu.
Och den om nåt är vacker.
Så, så vacker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar