torsdag 11 maj 2017

Som Mars i Maj

De andra åren har jag sagt att mars ofta är värst.
Vädermässigt.
Att jag liksom klarar mig igenom Januari och Februari av bara farten men så kommer Mars och liksom, då orkar jag inte mer.
Mörker, regn.


Och så i år.
I år höll Mars sig fram till Maj.
Vad hände på riktigt?

"Det finns inga som pratar väder så mycket som ni svenskar" säger en man med annat ursprung till mig och jag nickar med sammanbiten mun.
Sant, sant.


Jag värmer bär till min frukost på morgonen.
För att känna smaken av en sommar när jag hade sommarlov och skrubbsår på knäna.
Jag dricker min kaffe mot husväggen i lä en morgon när solen äntligen tittat fram.
Lutar mig bakåt och sluter ögonen.
Låtsas.

Att jag inte är svensk och behöver prata så mycket om vädret.

För på riktigt jag tar en avstickare till solen nu.
Mars i Maj är inte ok.

Inte alls faktiskt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar