måndag 10 oktober 2016

Då kör vi då

Jag sov som en stock hela natten och kan inte känna mer än lycka.
Sömn va, det bästa sättet att hitta tillbaka till sig själv när allt är mer än galet.


Förkylningen är borta och ute faller regnet.
Jag jobbar vid datorn när det fortfarande är mörkt som natten utanför.
Jag känner mig glad och upplyft idag, för att helgen fick mig att hinna med det jag tänkt kanske.
För jag fick tid att prata med dottern ensam bland dunkuddar och mjuka täcken när hon ville prata tills orden tog slut.


Jag hann träna och mysa med hundar.
Jag fick en mysig tid med den yngste sonen och han valde att spendera två timmar på biblioteket med mig för att sedan avsluta med en kebab tillsammans med hela stadens stressande shopping-sugna.

Kanske för att jag fick en eftermiddag ensam med den mellersta sonen med, vi hann äta burgare och köpa jacka.
Kanske därför allt känns möjligt idag.
För kärleken är tankad till max och sömnen är påfylld.



Kan vara den bästa Måndagen på länge.
Trots regnet som slår mot min ruta.

Ja Måndag då kör vi då.

1 kommentar:

  1. Låter verkligen underbart!
    Behöver med landa ner och samla ny energi, sova bättre och definitivt mer...
    För just nu är det lite motigt... läser och tar till mig..
    Kram Anna

    SvaraRadera